Kontakta oss på Husdjurslandet

Har du frågor om din beställning, vårt sortiment eller behöver rådgivning kring produkter för hund, katt eller smådjur? Vår kundservice på Husdjurslandet finns här för att hjälpa dig. Vi strävar efter att alltid ge snabb och personlig service så att du kan känna dig trygg när du handlar hos oss.

Vi svarar vanligtvis inom 24-48 timmar på helgfria vardagar. Om du inte hört något från oss så kolla gärna din skräppost - ibland kan våra mejl hamna där.

Vanliga frågor till vår kundservice

Hur spårar jag mitt paket?

När din order skickats får du ett mail med spårningsnummer. Du kan följa leveransen via vår funktion Spåra order. Du får även sms-aviseringar till ditt angivna mobilnummer.

I vissa fall kan vårt mejl hamna i din skräppost så dubbelkolla gärna där om du inte har mottagit något mejl.

Hur lång är leveranstiden?

Vi behandlar din beställning inom 1–3 arbetsdagar. Därefter tar leveransen vanligtvis 5–14 arbetsdagar. Leveranstiden gäller alla våra djurprodukter online, som hundselar, kattlådor, kattleksaker och smådjursartiklar.

Vad gör jag om mitt paket är skadat eller inte kommer fram?

Kontakta oss direkt på kontakt@husdjurslandet.se
. Bifoga foton på produkten, förpackningen och ange ditt ordernummer, så hjälper vi dig att snabbt lösa ärendet.

Hur fungerar öppet köp och retur?

Du har alltid 30 dagars öppet köp. Kontakta vår kundtjänst innan du returnerar en vara för att få korrekt returadress och instruktioner. Returer som skickas utan kontakt med kundtjänst godkänns inte.

Här kan du läsa mer om våra köpvillkor

Vem betalar returfrakten?

Kunden ansvarar för returfrakten och för att produkten är väl paketerad. Vi rekommenderar alltid spårbar frakt.

Du måste alltid kontakta vår kundtjänst för att påbörja en retur och få returinstruktioner.